اشتراک گذاری

معرفی انواع یخچال ایستاده [ویژگی ها + مشخصات فنی]

معرفی انواع یخچال ایستاده

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که وجود یخچال چقدر در زندگی ما ضروری است؟ درواقع می توان گفت همه ما در طول روز با یخچال سر و کار داریم و از آن استفاده می کنیم اما اگر از هر 10 نفر در مورد تاریخچه یخچال سوال کنید، قطعا 9 نفر پاسخی برای آن نخواهند داشت. چقدر خوب است که در مورد هر وسیله و یا هرچیزی که از آن استفاده می کنیم، اطلاعات لازم داشته باشیم.

خبر خوب این که قرار است یک گفت و گوی مفصل در خصوص هر آنچه که باید در مورد یخچال ایستاده بدانید را برایتان شرح دهیم. توصیه می کنیم یک قلم و کاغذ بیاورید و نکاتی که فکر می کنید بعدها به کارتان می آید را یادداشت نمایید. هدف از گردآوری این یادداشت معرفی انواع یخچال ایستاده و دیگر یخچال های فروشگاهی می باشد. حال چرا ابتدا از یخچال ایستاده صحبت کرده ایم؟

زیرا ما در فروشگاه آرسین تجهیز بر این باوریم که، پس از سال ها فعالیت مستمر در زمینه تولید و فروش انواع یخچال ایستاده بیشترین اطلاعات و تجربه کاری را داریم

نخستین یخچال در جهان

نخستین یخچال در جهان
یخچال ایستاده

اگر بخواهیم نگاهی به گذشته و تاریخچه یخچال داشته باشیم، باید بگوییم ویلیام کولین در دانشگاه گلاسکو از اولین یخچال رونمایی کرد. اما این تمام ماجرا نیست! زیرا بعدها فردی به نام الیور ایوانس موفق به تولید یخچالی پیشرفته تر از مدل قبل از خود شد.

سرتان به درد نیاوریم زیرا در ادامه اطلاعاتی در مورد انواع یخچال ایستاده برایتان گردآوری کرده ایم که قطعا برایتان مفید خواهد بود. در همین ابتدای راه به شما این اطمینان را خواهیم داد که در هیچ وب سایتی چنین اطلاعات کامل و جامعی را مطالعه نخواهید کرد.

آشنایی و معرفی انواع یخچال ایستاده

در واقع یخچال های ایستاده یکی از پرکاربردترین لوازم در هایپر مارکت، رستوران، کافی شاپ ، کبابی ها… محسوب می شود. تا به حال از خود پرسیده اید که چرا برای کافی شاپ و یا دیگر فروشگاه از یخچال های خانگی استفاده نمی کنند؟ مگر هر دو مدل، مواد غذایی را سرد نگه نمی دارند؟

در جواب این سوال باید بگوییم امروزه دیگر مردم وقت کافی برای انتخاب نوشیدنی و یا دیگر مواد غذایی ندارند بنابراین وقتی یک یخچال مملو از مواد غذایی مایحتاج خود را می بینند، بیشتر ترغیب به خرید می شوند. علاوه بر آن شکل و مواد اولیه ساخت یخچال ایستاده فروشگاهی نسبت به یخچال های خانگی کلی تفاوت دارد.

لازم به ذکر است که امروزه علاوه بر یخچال ایستاده فروشگاهی، دیگر یخچال هایی همچون یخچال ویترینی، یخچال رو باز و یا رو بسته وارد بازار شده اند. که هریک زیبایی مخصوص به خود را دارند.

انواع یخچال ایستاده در بازار

  • یخچال ایستاده ویترینی 60 سانتی متری
  • یخچال ایستاده تک درب فروشگاهی 60 سانتی متری
  • یخچال ایستاده ویترینی 70 سانتی متری
  • یخچال ایستاده ویترینی90 سانتی متری
  • یخچال ایستاده ویترینی90 سانتی متری فاقد تاچ
  • یخچال ایستاده سوپر مارکت
  • بخچال ابیتاده کبابی
  • یخچال ایستاده داروخانه

لازم به ذکر است، شما میتوانید انواع یخچال ایستاده معرفی شده را با شکل ظاهری گوناگون از فروشگاه آرسین تجهیز خریداری نمایید. جهت معرفی انواع یخچال ایستاده نام برده، پیشنهاد می کنیم توضیحات مربوط به هر یخچال را در سایت بادقت مطالعه فرمایید.

برای مثال: از اسم یخچال ایستاده تک درب فروشگاهی 60 سانتی متری مشخص است اندازه آن 60 سانتی متر بوده و تک درب می باشد. از اینگونه یخچال ها بیشتر در کافی شاپ ها استفاده می شود حتی اگر صاحب سوپر مارکت هستید، می توانید از آن برای نگهداری آب معدنی استفاده نمایید. خوشبختانه طراحی این یخچال به گونه ای است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند همچنین راندمان یخچال ایستاده 60 سانتی تک درب نسبت به دیگر انواع، بالاتر بوده، در نتیجه انرژی کمتری مصرف می کند.

آیا یخچال ویترینی همان یخچال صنعتی است؟

در جواب این سوال باید بگوییم یخچال های ایستاده ویترینی زیر مجموعه یخچال صنعتی بوده زیرا این یخچال ها در صنعت کاربرد بسیار زیادی دارند. همانطور که کمی قبل تر به این نکته اشاره داشته ایم، اجزای تشکیل دهنده یخچال های صنعتی تفاوت های زیادی نسبت به یخچال های خانگی دارند که در این قسمت جزئی تر به مسئله خواهیم پرداخت.

قبل از ادامه توضیحات، شما میتوانید با مطالعه مقاله تفاوت یخچال‌ ایستاده ویترینی و یخچال صنعتی اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید. لطفا با ادامه این مقاله همراه ما باشید.


از جمله اجزای مهم در ساخت یخچال های صنعتی عبارتند از:

  • مبرد مایع
  • اوپراتور
  • کندانسور
  • کمپرسور
  • شیر انبساط

در نگاه کلی و معرفی انواع یخچال ایستاده ویترینی بدانید که اینگونه یخچال ها در صنعت کاربرد بسیار زیادی داشته و همچنین در ابعاد و اندازه های متفاوت در بازار به فروش می رسد.

نکته: یخچال های صنعتی قادر هستند تا چندین روز و یا چندین ماه از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری کنند. بهترین یخچال فروشگاهی و یا صنعتی، یخچالی است که علاوه بر زیبایی و ابعاد مناسب، انرژی کمی را مصرف کند تا در آخر ماه مجبور به پرداخت قبوض با هزینه های هنگفت نشوید.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد یخچال های ویترینی مقاله یخچال ویترینی چیست را مطالعه کنید تا در این با دید بهتری وارد بازار انتخاب و خرید مدل های مختلف یخچال های ویترینی شوید.

بهترین مدل یخچال ایستاده کدام است؟

اگر فروشنده هستید و بنا به هر دلیلی قصد دارید برای فروشگاه خود یک یخچال ایستاده نوشیدنی و… خریداری نمایید، لطفا همین حالا یک قلم و خودکار بردارید و هر آنچه که از یک یخچال ایستاده انتظار دارید بر روی آن یادداشت نمایید.

بگذارید در این قسمت کمکتان کنیم:

برای مثال فرض می کنیم شما یک فروشگاه مواد غذایی با متراژ متوسط دارید حال برای خرید یخچال ایستاده فروشگاهی باید یخچالی را انتخاب نمایید که علاوه بر کیفیت و کارایی که دارد، فضای زیادی را اشغال نکند. لازم است بدانید که تا به امروز یخچال ایستاده 70 سانتی جزو پرفروش ترین ها بوده است. چرا؟

چون قدرت کمپرسور 1.4 اسب که برای این یخچال های در نظر گرفته شده توانسته همه را راضی نگه دارد.همچنین در خرید یخچال ایستاده برای فروشگاه های بزرگ تر بهتر است به سراغ یخچال های بزرگ تر بروید.

5 نکته قابل توجه قبل از انتخاب یخچال ایستاده که باید بدانید!

5 نکته قابل توجه قبل از انتخاب یخچال ایستاده که باید بدانید!

حال بعد از معرفی انواع یخچال ایستاده، توجه به یکسری نکات در هنگام خرید یخچال های ایستاده و صنعتی، کمک می کند تا شما یک خرید مقرون به صرفه را تجربه کنید. همچنین توصیه می شود هیچگاه کیفیت را ارزانی قیمت نکنید و محصولی را انتخاب نمایید که بتواند برای شما تا چندین سال کار کند.

1- توجه به برند تولید کننده

برای خرید انواع یخچال ایستاده فروشگاهی، توصیه می شود اول به به برند تولید کننده توجه کنید. برخی از برندها همانند الکترو زمزم و الکترو استیل، تا به امروز امتحان خود را به خوبی پس داده اند. با این حال شما می دانید اگر محصولی از این برند خریداری کنید، پشیمان نخواهید شد.

همیشه بخاطر بسپارید که برندهای معتبر هیچگاه اعتبار خود را برای سود بیشتر زیر سوال نخواهند برد. در نتیجه قبل از خرید اینگونه کالاها حتما در مورد قدمت و سابقه برند موردنظر تحقیق کنید.

2- توجه به ابعاد یخچال

از دیگر مواردی که هنگام خرید یخچال ایستاده باید به آن توجه ویژه داشته باشید، ابعاد یخچال است. این موضوع به نیاز و متراژ محیط شما بستگی دارد. همیشه به دنبال ابعاد استاندارد بروید تا به راحتی بتوانید آن را نیز جابه جا کنید.

3- درجه حرارت

حتما می خواهید بدانید که چرا توجه به درجه حرارت یخچال ایستاده باید از نکات قابل اهمیت باشد؟

زیرا هر ساختمان با یک نوع سبک معماری ساخته نشده است و هر یک ویژگی مخصوص به خود را دارد. یخچال هایی که امروزه تولید می شوند، به گونه ای طراحی شده که بتوانند دمای محدوده 36 الی 40 درجه فارنهایت را کنترل نمایند. حتی برخی از فریزرهای صنعتی باکیفیت، قادر به کنترل دمای منفی 2 درجه هم هستند.

4- برچسب انرژی

همه ما به خوبی می دانیم که برچسب انرژی مشخصه ای است که می تواند در صرفه جویی و اتلاف انرژی نقش اساسی داشته باشد. متاسفانه خیلی از فروشندگان بر این باورند که تنها برای خرید بهترین یخچال های ویترینی باید به برچسب انرژی دقت داشته باشند که این باور کاملا غلط است.

پس از آنجایی که یخچال های صنعتی انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند، حتما این نکته را هم جزو اولویت های انتخاب در نظر بگیرید.

خبر خوبی برایتان داریم:

آن هم این که امروزه با بکارگیری کمپرسورهای قوی در یخچال های صنعتی، دیگر نیازی نیست خیلی نگران مسئله اتلاف انرژی باشید.

5- برخورداری از گارانتی و راهنمای عیب یابی

تا به حال برایتان پیش آمده که یخچال فروشگاه به طور ناگهانی از کار بیفتد و مواد غذایی را سرد نکند؟

سرد نکردن یخچال می تواند دلایل زیادی داشته باشد که عبارتند از:

  • خراب شدن کمپرسور
  • کمبود گاز
  • خراب شدن لوله های کندانسور
  • وجود نقص فنی در فن اواپراتور و …

حال در این شرایط اولین کاری را انجام می دهید چیست؟

قطعا با یک متخصص کاربلد و خبره در این زمینه صحبت خواهید کرد. حتما یخچال ایستاده فروشگاهی خود را از فروشگاهی تهیه کنید که خدمات پس از فروش داشته و در برابر هرگونه نقص و خرابی بتواند پاسخگوی مشتری خود باشد.

خلاصه و چکیده مطالب

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، انواع و اقسام یخچال ایستاده فروشگاهی به بازار راه پیدا کرده اند. اما این بر این مبنا نیست که همه آن ها از کیفیت معقولی برخوردار باشند. همانطور که می دانید خرید یخچال فروشگاهی یکی از کارهایی می باشد که نیاز به تحقیق و جمع آوری اطلاعات دارد. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سایت آرسین تجهیز، به معرفی انواع یخچال ایستاده و نکات مربوط به آن بپردازیم. امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

1 پاسخ

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *