اشتراک گذاری

یخچال ویترینی چیست و چه کاربردی دارد؟

یخچال ویترینی چیست

همانطور که از اسم یخچال های ویترینی مشخص است، به یخچال هایی گفته می شود که مواد غذایی را به نمایش می گذارند. حال این یخچال ها صرفا برای فروشگاه ها و مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه یخچال های ویترینی در طرح، رنگ و اندازه های متنوع در بازار به فروش می رسند.

مسلما جلوه و ظاهر زیبایی که یخچال های ویترینی دارند، دیگر یخچال ها نخواهند داشت. لازم به ذکر است که این یخچال ها دسترسی آسان به مواد غذایی را برای مشتریان فراهم می آورد. بدنه یخچال های ویترینی در دو جنس استیل و ورق رنگی تولید می شوند.

 خب! تا به اینجای مقاله متوجه شده اید که می خواهیم در مورد چه کالایی حرف بزنیم، بنابراین اگر صاحب کسب و کار هستید و یا می خواهید برای فروشگاه خود یک و یا چندین یخچال ویترینی فروشگاهی تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم تا به انتها همراه آرسین تجهیز باشید.

معرفی انواع یخچال های ویترینی

چند نکته مهم در انتخاب یخچال ویترینی

در پاراگراف قبلی اشاره کوچکی به این موضوع داشته ایم اما باز هم تاکید می کنیم؛ اگر می خواهید در انتخاب خود پشیمان نشوید، ابتدا هدفتان را مشخص کنید.

بعد از این که هدفتان مشخص شد، باید بدانید که برای نگهداری چه موادی می خواهید از آن استفاده کنید. برای مثال یخچال های ویترینی بهترین یخچال برای نگهداری بستنی، خمیر پیتزا، پنیر پیتزا و … می باشند.

اندازه یخچال دومین نکته ای است که باید در انتخاب یخچال ویترینی به آن توجه زیادی داشته باشید.

تصور کنید شما فضای کمی برای یخچال در فروشگاه خود دارید، قاعدتا وجود یخچال بزرگ و جاگیر اصلا تصویر زیبایی از فروشگاهتان در ذهن مشتری برجای نخواهد گذاشت. بنابراین در این شرایط خرید یخچال ویترینی کوچک پیشنهاد می شود.

نکته: طبیعتا هرچقدر اندازه یخچال ویترینی بزرگ تر باشد، ظرفیت آن هم بیشتر است همچنین در قیمت یخچال ویترینی هم تاثیر گذار خواهد بود.

توجه به قدرت یخچال ویترینی هم می تواند کمک شایانی در انتخاب یخچال ویترینی به شما کند. اگر هدفتان از خرید یخچال نگهداری از گوشت و مرغ است، پس حتما باید یخچالتان قدرت بالایی داشته باشد. اما دیگر محصولات لبنی به قدرت نسبتا معمولی نیاز دارند.

همچنین شما میتوانید انواع یخچال ویترینی را جهت انتخاب و خرید در صفحه لینک شده مشاهده کنید و مشخصات هر کدام از یخچال های ایستاده ویترینی را بررسی کرده و نسبت به سفارش سریع آن اقدام کنید.

قدرت مناسب کمپرسور برای یخچال های صنعتی چقدر است؟

کمپرسور برخی از یخچال های صنعتی در قسمت بالا و برخی دیگر در قسمت پایینی یخچال نصب می شوند.

منظورمان از یخچال صنعتی یخچال هایی هستند که در صنعت کاربرد دارند که شامل یخچال ویترینی هم می شود.

حال باید بدانید کمپرسور یخچال صنعتی از ۱/۲ شروع شده و تا ۳/۴  و ۱ اسب  و ۱/۵ اسب برای قدرت این یخچال ها متغیر است.

 

چگونگی تشخیص قدرت موتور صنعتی

برای آگاهی از تشخیص قدرت موتور صنعتی، یک برچسب فلزی بر روی بدنه کمپرسور قابل رویت است که مشخصاتی به شرح زیر بر روی آن نوشته شده است:

  • ولتاژ کمپرسور ( بر حسب ۲۲۰ یا ۲۴۰ ولت )
  • تعداد فاز
  • مقدار روغن داخل کمپرسور
  • توان مکانیکی کمپرسور بر حسب HP اسب بخار
  • نوع گاز و یا مبرد استفاده شده
  • فرکانس
  • نام سازنده شرکت کمپرسور
  • بارکد و یا کد شناسایی

نگاهی به مزیت های فریزرهای ویترینی

امروزه یخچال ایستاده ویترینی توانسه جایگزین یخچال های خوابیده شود چرا که کاربرد بیشتر و بهتری داشته و دارند. دیگر کمتر کسی از یخچال های خوابیده برای سوپر مارکت، فست فودی و یا فروشگاه های زنجیره ای استفاده می کند. از جمله مهم ترین مزیت های یخچال ویترینی فروشگاهی عبارتند از:

  1. اشغال فضای کمتر ( طراحی یخچال های ویترینی به گونه ای است که فضای کمتری نسبت به یخچال های خوابیده اشغال می کنند)
  2. دسترسی آسان به کالاهای داخل یخچال ( برداشت محصول از داخل یخچال های ویترینی به مراتب برای مشتریان راحت تر است) 
  3. طراحی منحصر به فرد ( استفاده از درب های شیشه ای، نور LED و درب های کشویی، طراحی یخچال های ویترینی را جذاب تر کرده است)
  4. جا به جایی آسان ( یخچال های ویترینی دارای چرخ می باشند که جابه جایی را راحت کرده است)
  5. قدرت سرما سازی بیشتر ( از آنجایی که طراحی موتور یخچال های ویترینی ارتقا یافته، قدرت سرما سازی آن هم ارتقا و قابل کنترل شده است)
  6. نظافت آسان ( یکی از معضلاتی که یخچال های خوابیده داشته اند، نظافت و مرتب کردن آن ها بوده که با روی کار آمدن یخچال های ویترینی، این مشکل برطرف شده است)

مهم ترین قطعات کاربردی در یخچال های ویترینی

هر یک از یخچال های صنعتی بسته به نوع عملکرد و طراحی که دارند، از قطعات مختلفی هم برخوردار هستند. از آنجایی که یخچال های ویترینی فروشگاهی امروزه طرفداران زیادی از آن خود کرده است، لازم دانستیم نگاهی به قطعاتی که در افزایش مزیت های آن تاثیر گذار بوده را به شما معرفی کنیم.

موتور یا کمپرسور

انسان ها بدون قلب نمی توانند زندگی کنند چرا که پایه و بنای اصلی بدن انسان همان قلب است. جالب است بدانید که کمپرسور یخچال همانند قلب برای انسان است چرا که بدون آن یخچال نمی تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

این قطعه به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شود که باعث سرد شدن یخچال می گردد. با این تفاسیر توصیه می کنیم هنگام خرید یخچال ویترینی، حتما به مشخصات کمپرسور توجه ویژه ای داشته باشید.

ترموستات

وظیفه اصلی ترموستات قطع و وصل کردن برق می باشد که این کار از طریق اندازه گیری و حساسیت به دما امکان پذیر است. ترموستات بعد از کنترل دمای داخل یخچال به کمپرسور فرمان ادامه کار را می دهد.

اپراتور

اپراتور هم جزو مهم ترین قطعات موجود در یخچال ویترینی به شمار می رود که وظیفه آن کاهش دما و ساخت سرما است. تا به حال شاید برای شما هم پیش آمده که متوجه شده اید یخچال فروشگاه به خوبی سرد نمی کند. در این شرایط می بایست ابتدا به سراغ اپراتور بروید زیرا ضعف یخچال ناشی از وجود اختلال در این قطعه است.

کندانسور

كندانسور به لوله های تو در تو گفته می شود که در پشت یخچال تعبیه شده و وظیفه تبدیل بخار به مایع را بر عهده دارد.

عیب یابی و تعمیر یخچال های ویترینی

 در خصوص عیب یابی و تعمیر یخچال های ویترینی، توصیه می کنیم حتما کار را به کاردان بسپارید چرا که عدم توجه به کوچک ترین عیب، می تواند خسارات مالی زیادی به بار آورد.

در مواقعی که احساس می کنید، یخچال شما به خوبی سرد نمی کند، باید تمامی قطعات حساس از جمله اپراتور، کندانسور و‌ترموستات را مورد بررسی قرار دهید. البته که تشخیص مشکل تنها بر عهده متخصص است.

کار نکردن یخچال از جمله نواقصی است که باید به طور جدی برای تعمیر آن اقداماتی انجام دهید. زیرا ممکن است خازن یخچال دچار مشکل شده باشد و باید در اسرع وقت آن را تعویض نمایید.

خوشبختانه یخچال های ویترینی فروشگاهی به گونه ای طراحی شده اند که سرما را در تمامی نقاط یکسان نگه می دارند. گاهی اوقات اختلالاتی موجب می شود که یخچال تنها یک قسمتی از یخچال را سرد کند. وجود مشکلاتی در کمپرسور باعث این اختلال می شود اما جای نگرانی نیست! تنها از طریق ارتباط با مشاورین خبره آرسین تجهیز می توانید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. 

خلاصه و چکیده مطالب

همه ما به خوبی می دانیم امروزه تکنولوژی به عنوان جزء جدانشدنی در زندگی روزمره ما کاربرد دارد. از این رو با تولید یکسری محصولات و کالاها، بیشتر کارها به سهولت انجام می شود. وجود یخچال های ویترینی فروشگاهی بخشی از تکنولوژی می باشند که کاربرد فراوانی در صنعت دارند.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

بدون پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *